Postet avKroken på Jan 15, 2015 17:48:10 GMT
TJEN & HØR, nr. 94
Milliardærenes klanavis – 18.10.2014. Uke 42, 4. årgang. Redaktør: Tralan. Journalister: ClixTheGamer (donald.no), OliverAnden (andeby.dk), GumleAnden (andeby.dk) og GH12009 (kalleanka.se). Andeby-reporter: Klein2303. Anmelder: Chrisneitoffer. Tjen & Hør utkommer vanligvis hver fredag. Gratis abonnement.
Vi beklager at utgaven ble noe forsinket og håper dette ikke medførte problemer for deg som leser av Tjen & Hør. Det er ikke alltid like enkelt å få tid til å skrive avisen, og jeg tror nok at avisen hadde blitt noe kortere om den hadde blitt utgitt i går.
Ellers ønsker vi god lesing.
Sammendrag:
* Gala2002 spør om noen har planer angående Gulltruten i begynnelsen av desember. Lvl1Up svarte at det nok ikke blir noen Gulltruten i år, men at han vurderer å gi kåringen til noen andre slik at Gulltruten kan fortsette neste år.
* Donald.no_Partiet presenterer «71º Donald/Nord Donald.no’s Tøffeste Medlem».
* Bergtorasvei arrangerer en undersøkelse om kriminalitet.
* Gala2002 oppfordrer folk til å ta «Den store rettskrivningstesten» på start.no.
* Fantonald#2 spør om det har vært snø denne sesongen der donald.no-medlemmene bor.
* Supergodset arrangerer tegnekonkurranse.
* Userlands, også kjent som Chrisneitoffer, spør om noen har skrevet om novellen Matt 18.20. Linken til novellen ble imidlertid sensurert av en moderator siden den inneholder to banneord. Ku-melkeren mente at dersom det ikke er lov å poste linker som inneholder banneord, da er det mye innhold som skulle vært sensurert på denne siden.
* Regjeringen MAX-Duckpartiet arrangerer turnering og rollespill.
* En Shrek-entusiast la ut tre tråder som ble oppfattet som spam. Z advarte mot at han kunne bli permanent utestengt, særlig hvis han var et erfarent medlem. Shrek-entusiastens bruker er nå permanent utestengt.
* Norduck Song Contest synes ikke å ha blitt noen stor suksess på andeby.dk, ei heller kalleanka.se.
* Valmyndigheten på kalleanka.se har nå opprettet et partiregister.
* Regentmyndigheten på kalleanka.se har nå opprettet en undersøkelse der spørsmålet er om kalleanka.se-monarkiet skal bevares.
* G12009 fra kalleanka.se har startet en undersøkelse der man enten stemmer for eller imot kalleanka.se-demokrati.
NYTT FRA DONALD.NO
Gulltruten avlyst nok en gang
Av: Tralan
Lørdag den 11. oktober 2014 sent på ettermiddagen postet Gala2002 tråden «Gulltruten om 1 ½ mnd?», der han spurte om det var noen som hadde planer angående en Gulltruten i begynnelsen av desember, og påpekte at det ikke var så lenge til. Kroken svarte at han tenkte å avholde en kåring, men at han tror at det ikke blir noe av Gulltruten. Han fikk også rett i det siste. Bare en times tid etter at Gala2002 opprettet tråden, svarte arrangøren av Gulltruten:
– Så flaks for deg at jeg logget på akkurat nå og kan svare deg! Nei, det blir nok ingen Gulltruten i år. Vurderer å gi det bort til noen andre så det kan fortsette neste år, men vi får se.
Dette er nok en stor skuffelse for mange, siden Gulltruten på mange måter fungerte som en folkefest. Til tross for dette, har ikke tråden fått spesielt mange kommentarer. Bare Tor Duck kommenterte at det var trist, og at Gulltruten var skikkelig gøy, foruten om Lvl1Up som skrev:
– Det synes jeg også! Noe av det morsomste jeg har gjort i min "dono-karriere".
Gulltruten sies å være den første prisutdelingen på donald.no, og var lenge den eneste og største. Dog ble det ikke noe av den tredje prisutdelingen som skulle funnet sted i år den 1. juni. Det var Gala2002 som påpekte dagen før utdelingen skulle ha funnet sted, at ingen hadde snakket om Gulltruten etter at komitemedlemmene ble utnevnt (disse ble Lvl1Up, Z, Scream, Ku-melkeren og SekdMCduck), og av innlegget kunne man forstå at han tvilte på om det ble noen prisutdeling. Omtrent en time etter at Gala2002 hadde opprettet tråden, kommenterte Lvl1Up følgende:
– Nei, det blir ikke noe Gulltruten denne gangen, dessverre, grunnet inaktivitet i komiteen. Jeg kommer til å gi Gulltruten til noen andre snart, så det blir show 1. desember. Men denne gangen var det ingen av komitémedlemmene som møtte opp eller meldte frafall, bortsett fra meg og Z. Derfor blir det ikke noe show.
Gulltruten har med andre ord hatt både ned- og oppturer siden oppstarten den 13. mai 2013.
– Donald.no sin første årlige prisutdeling kommer nå. Gulltruten er her! Dette er en kåring som vil være én gang hvert år, eller to ganger - om det er ønsket. Mange forskjellige priser vil bli delt ut til donald.no sine brukere/bedrifter, informerte Lvl1Up om første gangen Gulltruten ble gjort kjent for brukerne på donald.no.
Det har blitt regnet som et stort privilegium å få bli komitemedlem i Gulltruten. Som komitemedlem kunne man også få tillagt andre oppgaver, for eksempel rettskrivningsjekker. Etter hva Tjen & Hør kjenner til har Z pleid å være rettskrivningsjekker. Den som søkte om å bli komitemedlem, måtte også være beredt til å påta seg ansvar frem til prisutdelingen i juni da det etter planen skulle avholdes 4-5 møter. Dessuten ble det forventet at alle komitemedlemmene var til stede på kvelden prisutdelingen skulle skje. Det å være komitemedlem innebar med andre ord også noe jobbing, men tidligere har ikke dette vært avskrekkende for donald.nos medlemmer. Som komitemedlem kunne man være med på å påvirke direkte hvem som fikk de ulike prisene, og man kunne attpåtil få en pris selv også.
Det bør samtidig nevnes at begge prisutdelingene Gulltruten har hatt så langt, har blitt regnet som vellykket, sett bort i fra noen problemer som oppsto under den siste prisutdelingen:
«Forrige gang Gulltruten ble avholdt oppstod det en rekke problemer, blant annet ble en pris kunngjort for tidlig og det brøt også ut i krangel i samme tråd som prisutdelingen skjedde. Tråden sto da i fare for å bli låst. Sett bort i fra dette gikk prisutdelingen forrige gang godt» (Utdrag fra Tjen & Hør nr. 71).
Da den første prisutdelingen ble åpnet, innledet Lvl1Up med:
– God kveld, kjære alle medlemmer av donald.no! Jeg er programleder Lvl1Up, og dette er Gulltruten. Endelig er kvelden her. Eller - jeg kan vel ikke stå her at dette er noe endelig, vi fikk jo tross alt svært lite tid med dette. Vi hadde vårt første møte på søndag, og først etter møte fikk vi vite at første Gulltruten-show skulle være i dag. Det ble veldig knapt med tid, men vi har nok skapt et godt show for dere, det er jeg sikker på. Dette er første Gulltruten i hele donald.no sin historie, og også den første prisutdelingen på donald.no.
Merknad: Der det står «Gledessdreper» skulle det egentlig stått «Gledesspreder».
Det var også lagt ved et program der det fremgikk at det var en halv time mellom hver prisutdeling, og at den viktigste prisen, Duckprisen, skulle bli gitt dagen etter (den 2. juni 2013). Etter at alle prisene var delt ut, sa Lvl1Up at han unner alle en pris og at han synes at alle prisene er vel fortjent. Han forklarte også at det ikke gjorde noe at han ikke vant noen pris denne gangen, og la til at det ikke var noen grunn til å være sur for at man ikke vant. Videre beklaget han for at det ble noen problemer under «showet», blant annet at prisutdelingene ble noen minutter forsinket enkelte ganger og at Lvl1Up postet tråden der prisutdelingen skulle skje, med feil bruker. Likevel var Lvl1Up veldig fornøyd med den første prisutdelingen, og i et intervju med Tjen & Hør uttalte Lvl1Up følgende:
– Den første prisutdelingen kan jeg beskrive med et ord: MAGISK. Det var en av mine beste "dono-kvelder".
I utgave 71 skrev Tjen & Hør følgende om prisutdelingen som skulle vært 1. juni 2014:
«Søndag den 1. juni braker det løs på donald.no. Da skal nemlig årets første prisutdelign av Lvl1Ups Gulltruten avholdes. Prisutdelingen ble første gang annonsert den 18. mars, og etter det har komitelederen lenge søkt etter flere komitemedlemmer da de gamle komitemedlemmene Tor Duck, LilleMari:3 og Willi_kvakk har trekt seg. Nå er også de nye komitemedlemmene funnet: Scream, Ku-melkeren og sekdMCduck.
– God dag, kjære alle medlemmer på donald.no. Takk for sist! Utdelingen 30. november og 1. desember var magisk. La oss gjøre 1. juni like magisk!
Gulltruten er foreløpig donald.nos eneste prisutdeling, og ble startet opp 13. mai 2013. Kommandør Simi hadde i en periode planer om å starte sin egen Oscar-prisutdeling, noe det ikke ser ut til at det ble noe av. Han er heller ikke blant de mest aktive medlemmene.» (Utdrag fra Tjen & Hør nr. 71)
Tross alt, er Lvl1Ups prisutdeling Gulltruten så godt som nedlagt, hvis ingen overtar prosjektet.
Annonse:
Shrek-entusiast permanent utestengt
– Siden det er blitt mye generell Shrekdiskusjon i Pratetråden for tiden lager jeg en tråd der du kan snakke om hva som helst så lenge det er Shrekrelatert, i stede for å lage en ny tråd for hver enkelt liten ting.
Dette mente Shrek-entusiasten «Shrek_Ogrelord_Of_Donald.no», som tydeligvis hadde en tilhenger: «Sherk». Den første Shrek-tråden ble opprettet 15. oktober 2014 kl. 19.35.41, og Sherk kommenterte på tråden kl. 19.36.35. Kl. 19.41.34 kommenterte Sherk at dette var en fin dag for tilbedning av Shrek. Deretter postet Shrek_Ogrelord_Of_Donald.no et bilde av Shrek og med teksten «Shrek Takes Ogre!». Han viste deretter til et Nintendo DS-spill ved navn Shrek Super Smash.
Shrek_Ogrelord_Of_Donald.no og Sherk
BIH_Pride var ikke i tvil om at dette var PapiDimmi, noe Sherk avviste. Kl. 19.48.07 kommenterte moderator Z på tråden:
– Jeg tror mine med-moderatorer og administratorene sier seg enig i avgjørelsen min når jeg låser trådene dine. Lager du flere unødvendige Shrek-tråder blir du midlertidig utestengt fra forumet inntil Redaksjonen tar en videre avgjørelse. Hvorvidt du er enig eller ikke har ikke så mye å si, forresten, men du kan gjerne ta kontakt på PM.
Bare to minutter senere opprettet Shrek_Ogrelord_Of_Donald.no en ny tråd som het «Den store Shrek-tråden». Der skrev han at grunnen til at han opprettet tråden, var at den forrige tråden «Generell Shrekdiskusjon» ble låst. Denne gangen skrev Z en veldig kort kommentar. Han spurte om det var Waxer3659 som sto bak, og forklarte at Sherk ble utestengt fordi han ikke fulgte reglene.
Den siste tråden Shrek_Ogrelord_Of_Donald.no opprettet, var tråden «Shrek! Ajajaj! Mucho Grande!»:
i123.photobucket.com/albums/o315/TjenOgHor/Utgave94/shrek1_zps2228792c.png
Tre personer svarte: Scampi, som 15. Oktober 2014 kl. 19.22.48 skrev «hei donald» og Shrek_Ogrelord_Of_Donald.no som svarte kl. 19.24.15 der han skrev «Hei hei», i tillegg til Z sin kommentar som kom kl. 19.59:
– Spam låses, og du har for øvrig blitt utestengt. Hvem er det som står bak dette? Vennligst stopp før det får seg videre konsekvenser. Dersom du er et erfarent medlem er sjansene desto større for permanent utestengelse når du driver gjøn på denne måten.
Saken regnes nå som avsluttet, og begge Shrek-brukerne er permanent utestengt.
Sjekk ut her:
dpgjengen.boards.net/thread/11/
Påmelding:
dpgjengen.boards.net/thread/10/
lurer du på noe er det bar eog spørre Kroken!
Politikknyheter
Regjeringen MAX-Duckpartiet arrangerer turnering og rollespill
Fredag den 17. oktober 2014 informerte RK3000 om at han, etter at han midlertidig har overtatt KRI2001 sitt ansvar som forumminister, vil arrangere en turnering og et rollespill. Han forklarte videre at det vil komme nærmere informasjon til uken hva rollespillet vil gå utpå, og at det vil starte på mandag og vare til fredag. Selve tråden vil bli postet i kategorien for forumleker, ifølge visestatsminister KRI2001.
Han fortalte også at turneringen ville være en spørrekonkurranse, som er ment å være en erstatning for KRI2001 sin quizmåned som aldri ble arrangert. Konkurransen skal ha en lett runde, en middels runde og en litt vanskeligere runde. Vinneren er den med flest poeng når alle rundene er over. RK3000 presiserte at mer informasjon kom på tirsdag, da den første runden begynner.
Påmeldingsfristen er dagen før den første runden begynner, med andre ord mandag 20. oktober 2014. Hva gjelder premien, vil ikke RK3000 enda avsløre hva den er. Han avsluttet med å ønske alle som vil delta, lykke til.
Jesper McKvakk går av som donaldistisk minister etter kritikk
Søndag den 7. september ble det omsider kunngjort hvem de nye ministerne ble. Som visestatsminister fikk vi RK3000, som forumminister KRI2001 og som utenriksminister F._Duck. Etter hva Tjen & Hør kunne finne ut, er det bare KRI2001 av disse som har sittet i regjering i tidligere. KRI2001 (Duckpartiet) var donaldismeminister under NEDs regjeringstid. I NEDs korte regjeringstid før MAX-Duckpartiet overtok var ThePinkFloydSound donaldismeminister, og han planla å sette i gang DUQ-planen selv om prosjektet nå er gitt opp. Når det gjelder KRI2001 sin tid som donaldismeminister under statsminister Ku-melkeren (NED) i 1. halvdel av 2014, ser det ikke ut som han foretok seg spesielt mye da heller.
Fredag den 10. oktober 2014 hadde Gala2002 sett seg lei av forumminister KRI2001s inaktivitet og svært få forumposter, og påpekte samtidig at F._Duck ikke hadde postet et eneste innlegg på donald.no siden august og at han heller ikke hadde noen utenriksminister-bruker på andeby.dk eller kalleanka.se. Tidligere statsminister og partileder i NED Ku-melkeren kommenterte at KRI2001 også var inaktiv under den gamle NRD-regjeringen, og at det var derfor han ikke ville gå i blokk med KRI2001 og Duckpartiet etter det siste småtingsvalget.
RK3000 innrømmet at Gala2002 hadde rett, og beklaget på vegne av MAX. Han forklarte videre at det var mulig de ville velge ut en ny minister, men at det også var mulig at en av de nåværende ministerne overtok for KRI2001. Det viste seg til slutt at det ble RK3000 selv om overtok vervet som forumminister.
Gala2002 mente at MAX har gjort en bra jobb i regjering, men mente samtidig at Duckpartiet virker ganske dødt for tiden. Sistnevnte sa Ku-melkeren seg enig i, og mente at Duckpartiet bare var aktiv rundt valgtider. Også Z mente at Duckpartiet ikke gjorde noe forrige gang de satt i regjering, og spurte hva som var vitsen å være i koalisjon med dem da. Dagen etter kommenterte statsministeren selv:
– Jeg skjønner godt hva dere mener. Takk for kritikken Gala. Jeg har diskutert litt med utenriksministeren på PM, men det skal forbli hemmelig. RK3000 og jeg diskuterte om dette i går og jeg tror vi skal planlegge i dag også. Takk til dere som synes at MAX gjør det bra i regjering, mente BIH_Pride.
Omtrent seks timer senere kom det en kunngjøring fra RK3000, der det het seg at KRI2001 ikke ble avsatt som forumminister. Likevel vil RK3000 overta ansvaret som forumminister inntil KRI2001 bestemmer seg for å bli aktiv igjen. Det samme gjelder utenriksminister F._Duck, her er det G. fra kalleanka.se som overtar ansvaret inntil videre, da han allerede er ganske kjent med kalleanka.se. Visestatsminister RK3000 presiserte avslutningsvis at den offisielle ministerlisten fremdeles blir den samme, men at ministere fra MAX har ansvaret som de inaktive ministerne fra Duckpartiet ellers ville hatt. Etter hva Tjen & Hør er kjent med, har det ikke hendt tidligere at en inaktiv minister har blitt beholdt samtidig som ansvaret har blitt overført til en annen person.
Gala2002 mente dette var en bra løsning, og RK3000 la senere til at G. vil fortsette som klanminister. Den siste som har kommentert er Tor Duck, som spekulerte i om noen her var sulten etter å være forumminister. Han mente også at det ikke er uvanlig at ministere er inaktive.
Det skulle senere vise seg at dette ikke ble de eneste endringene i regjeringen. Torsdag den 16. oktober 2014 postet Jesper Mckvakk tråden «Jeg går av som donaldistisk minister», der han skrev:
– Etter å ha tenkt lenge på det har jeg nå valgt å gå av som donaldistisk minister. Grunnen er at min periode som donaldist er over. Jeg finnes ikke interessert i Donald lenger, og den eneste grunnen til at jeg ikke slutter her er fordi jeg har blitt kjent med så mange her, og liker meg så godt her.
Hvis Duckpartiet bryter ut av koalisjonen, kan det i så fall bety at MAX må tre ut av regjering, skal man tro det offisielle valgresultatet:
Reducklikanerne – 8 stemmer – 6,6 % av stemmene – 1 mandat
POHV – 5 stemmer – 4 % av stemmene – 1 mandat
MAX – 16 stemmer – 13,1 % av stemmene – 2 mandater
SDP – 9 stemmer – 7,38 % av stemmene – 1 mandat
Donald.no partiet – 4 stemmer – 3,3 % av stemmene – 1 mandat
NED – 16 stemmer – 13,1 % av stemmene – 2 mandater
KVAKK! – 14 stemmer – 11,5 % av stemmene – 2 mandater
Duckpartiet – 14 stemmer – 11,5 % av stemmene – 2 mandater
Solstråle – 5 stemmer – 4 % av stemmene – 1 mandat
FRAM – 12 stemmer – 9,8 % av stemmene – 2 mandater
Sosial-partiet – 10 stemmer – 8,1 % av stemmene – 1 mandat
Donaldusene – 9 stemmer – 7,38 % av stemmene – 1 mandat
Nå som NED er nedlagt og ikke lenger har representanter på Småtinget, vil det nok sannsynligvis innebære at stemmene fra småtingsvalget må gjennomgås på nytt. Dette vil igjen føre til at valgresultatet blir annerledes.
NYTT FRA KALLEANKA.SE
Partiregister
– Nya partier bildas hela tiden. Därför är det här partiregistret ständigt under uppdatering, forklate Valmyndigheten på kalleanka.se representert ved Kalleankaochco.
Partiregisteret ser slik ut:
Skal kalleanka.se-monarkiet bevares?
– Kalleanka.se-monarkin lider av brist på intresse, och det största problemet av alla är att det inte finns någon som vill leda regentmyndigheten. Därför vill vi nu ta reda på om kalleanka.se-monarkin verkligen skall finnas kvar, och detta genom en omröstning. Rösta ja för att vi skall ha regenter ännu efter GH12009 som tillträder i december eller rösta nej för att slopa monarkin. En förutsättning för att den skall kunna bevaras är förstås ändå att någon kan ta över regentmyndigheten så fort som möjligt, så vi behöver någon intresserad för att den skall kunna bevaras även om ja vinner omröstningen, skrev representant for Regentmyndigheten på kalleanka.se.
Foreløpig har 9 personer svart ja og 3 personer nei. Nåværende regent av kalleanka.se skal visstnok være Michael II Nicke_Tupp av Fennidynastin, men det er Lejonrenen, Hiawata og Anton Granlöf som har tilgang til brukeren «Regentmyndigheten». Flere av kalleanka.se sine fremste medlemmer har kommentert på tråden. Robsan vil beholde monarkiet, mens Kalleankaochco spurte om det er noe aktivt medlem på kalleanka.se som kan ta over regentmyndigheten.
Diktaren foreslo seg selv som mulig kandidat, men Kalleankaochco påpekte at han muligens hadde mye å gjøre i LA fremover. Samtidig spurte Kalleankaochco hvor Las forslagsliste er, og påpekte at Valmyndigheten vil ha den snart. Diktaren svarte at han ikke har fått noe, men at det sikkert er Tuben som har den. Ifølge Diktaren er Tuben ikke så aktiv. S_von_Anka, Ox-fille og Pro-Anka var blant de som vil beholde monarkiet. Lejonrenen så derimot annerledes på saken:
– Ni vill ha den kvar, säger ni, men när det kommer till kritan vill ingen arbeta för det. Regentmyndigheten har sökt i månader efter medarbetare, men INGEN har brytt sig. Så, ni alla som röstat ja, varför kommer ni nu och säger att ni vill behålla den, när ni inte tidigare, visat intresse för den??? På grund av detta, överväger jag därför att rösta nej.... Ingen idé att ha kvar något system, där nog alla vill bli regenter, men ingen vill organisera det hela...
Robsan kommenterte at han godt kunne tenke seg å stille opp, men at han nok er et for nytt medlem. Ogeboy_22 forklarte den lave interessen med at kravet om at man må ha vært medlem i et halvt år, er et stort hinder for mange. Lejonrenen svarte at det ville bli vanskelig å endre denne regelen, siden man må være tilstrekkelig erfaren for å kunne være regent, og at lengden på medlemskapet her var helt avgjørende. Han forklarte at et medlem som har vært inaktivt i flere år, heller ikke kunne bli valgt.
Det å ha monarki er unikt for kalleanka.se. Hverken donald.no eller andeby.dk har det i dag, selv om det innenfor Milliardærene tidligere har vært vanlig å velge konger, prinser o.l. Vi takker Robsan fra kalleanka.se for tipset.
Vil avskaffe kalleanka.se-demokratiet
Søndag den 12. oktober 2014 opprettet GH12009 en undersøkelse der spørsmålet var om kalleanka.se-demokratiet bør beholdes.
– Det är alltför få som engagerar sig i KalleAnka.se-demokratin för att det ska fungera optimalt. Det kan högst ifrågasättas nyttan med demokrati på kalleanka.se, sedan partierna kan inte påverka på ett meningsfullt sätt. […] Ett av problemen är att partierna har väldigt lika partiprogram och har förslag som är strängt beroende av Egmonts lyhördhet som har visat sig vara högst begränsad. Nyttan med att ha demokrati kan högst ifrågasättas med tanke på detta faktum då partierna inte gör något direkt praktiskt och tar upp resurser och tid från de i Valmyndigheten som ska anordna val och debatter, med mera. Vårt förslag är att KalleAnka.se-demokratin ska läggas ner i form av att Valmyndigheten läggs ner, sedan att partierna kan välja om de vill lägga ner eller fortsätta som organisationer och fungera vidare.
For å understrekke poenget sitt, viste GH12009 til NKPs partiprogram:
«Den självklaraste punkten av alla, nej till mobbning och kränkning. Vi på NKP tänker försöka få stopp för detta! Bland annat genom att behandla alla lika, och vara snälla mot varandra! Vi ska stötta varandra, inte reta! Vi ska vara vänner! Du ska inte tycka att det känns jobbigt att vara här, inte rädd, du ska trivas, du ska vara glad. Men en annan viktig sak är också att du själv inte mobbar. Alla får vara med. Kom ihåg det! En sak vi ska göra för att lyckas med detta är att utse fler moderatorer.
En annan sak som vi ska försöka ordna är klanerna. NKP jobbar för att klanerna ska återvända till de nordiska sidorna! Vad var klanerna? Jo klanerna vara en sak som fanns för några år sedan här på kalleanka.se, andeby.dk samt donald.no. Man kunde antingen tillhöra genierna, gröngölingarna, miljardärerna eller skurkarna. Varje klan hade en egen valuta, ordspråk samt ett forum där man kunde prata om klanens affärer, hus och väggar byggdes upp av klanen. Men dessa försvann, men vi på NKP vill ha tillbaka dem så det ska vi satsa på!
Visst är kalleanka.se bra? Men inte tillräckligt, det tycker iallafall vi på NKP. Vi vill göra sidan ÄNNU bättre! Ska sidan bli en app? Få en mobilversion? Spel som inte kräver adobe flash player? Ska man kunna lägga in flera bilder i ett blogginlägg? Ska gamla omtalade funktioner komma tillbaka? Ska man kunna ge Ankeborgskronor till varandra? Vill du att något av (eller allt) detta ska bli verklighet? Rösta då på NKP i valet i Juni!
En röst till NKP är en röst för ett hållbart samhälle!
Är det något mer ni tycker att NKP ska kämpa för? Skriv vad du tycker i kommentarena eller skicka PM, vi tar imot alla förslag, kanske just ditt blir verklighet. Anledningen att vi efterlyser era förslag är för att vi vill vara något extra, vi vill förbättra så mycket som möjligt, så skicka PM redan idag!»
GH12009 avsluttet sitt innlegg med å fortelle at undersøkelsen gjennomføres av han og Lejonrenen, og mente det ville være bedre om partiene ble organisasjoner eller foreninger for å fortsette som vanlig. S_von_Anka mente at de kanskje bare trengte å endre regjeringsformen, mens Lejonrenen mente:
– Kalleanka.se-demokratin fungerar inte. Partierna har en smula överoptimistisk syn på hur de kan påverka Egmont och Redaktionen. Att regeringsbildningen dröjer, fortfarande tre månader efter valet är ett bevis för detta, liksom att de andra partierna inte har organiserat sig till någon form av opposition mot regeringen. […] Jag märker en sak. Det är att alla, med ett enda undantag, som röstat för ett bevarande av kalleanka.se-demokratin, är medlemmar av Nordiska Kalle Partiet. Det klart att det vinnande partiet vill behålla demokratin, inte vill de mista en maktställning som de tror sig ha.
Dagen etter at undersøkelsen ble satt i gang, kom det en offisiell melding fra Valmyndigheten der det het seg at de nektet å godta avstemningen som offisiell.
– Valmyndigheten godkänner inte den här omröstningen som officiell. Det innebär att beslutet som GH12009 tar på egen hand här inte har någon som helst betydelse för kalleanka.se:s framtida demokrati. Den kommer att vara kvar i alla fall. Det räcker med att medlemmar är engagerade, GH, det behövs inget annat. Den dag inte en enda person är engagerad i politiken här, den dag kan vi förstås inte ha kvar demokratin, men det lär dröja, skrev valmyndighetens styrelse representert ved Kalleankaochco.
Kalleankaochco la ut et nytt innlegg med sin egen bruker, for å besvare påstandene. Han mente at NKPs møte nesten rett etter regjeringsdannelsen, var et tegn på godt engasjement. Ifølge Kalleankaochco hadde de møte i mange timer og gikk gjennom punk etter punkt, og mente at manglende engasjement derfor ikke var noe å skylde på. Han var imidlertid enig i at det var mindre bra at de andre partiene bare har en til tre medlemmer, og at det er dette som skaper en inaktiv opposisjon. Det mange partier mener det samme, mener han derimot bare gir en sterkere regjering.
– Och som svar på det här med att det dröjt lång tid för regeringen beror faktiskt till stor del på GH12009 i våra interna diskussioner. Ibland har jag fått skicka mängder med påminnelser till honom för att han ska svara, och en småsak kunde dröja flera veckor. Han har till och med ursäktat sig för att ha varit lat och inte svarat. Jag har också dröjt ibland, men inte i närheten av lika lång tid totalt sätt, mente Kalleankaochco.
Resultatet fra GH12009 og Lejonrenen sin undersøkelse er foreløpig:
JA: 4
NEI: 1
NB! Med forbehold om feil i opptellingen.
Debatten om demokratiet pågikk i flere dager, men har nå stått stille siden den torsdag 16. oktober. Vi takker Robsan fra kalleanka.se for tipset.
Abonner på Tjen & Hør!
Abonnement er gratis og uforpliktende. Få ferske nyheter fra donald.no, andeby.dk og kalleanka.se rett i innboksen!
Abonnementer får varsel på PM når en ny utgave er kommet ut.
Av de ansatte i Tjen & Hør har følgende bidratt til denne utgaven: Tralan
Tjen & Hør takker disse for deres bidrag.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Abonnenter på Tjen & Hør er: Maricify, Erik1998, Kommandør_Simi, Donaldleseren123, Klein2303, Trosland, BIH_Pride, DonaldBigFan123, voffi3, Rufusa, Besserwizzeren, Andre1456, starship1, Benboy, KRI2001, Fantonald0#2, Gala2002, Sherlock_Scones (andk), GumleAnden (andk), Emma14 (andk), Lukas22 (kase), ox-fille (kase), ogeboy_22 (kase), kalleankaochco (kase) og tobias_alm (kase). Vil du abonnere på Tjen & Hør? Send PM til redaktøren. Abonnement er gratis og uforpliktende. Abonnementene får varsel med link når en utgave er lagt ut. Send gjerne inn leserinnlegg til Tjen & Hør. Kunne du tenke deg å jobbe for Tjen & Hør? Send PM til redaktøren[/quote]